click please :)

kasihan itu bukan cinta :)

Monday, February 20, 2012





 
wahai 'saya'..
 ingatlah hati 'saya' itu dah penat terluka..
ini musim gembira bukan musim air mata
hati yakin tak perlu adanya peluang kedua.
 andai kata kau sendiri tak inginkan nya
 
 
wahai kamu.
 cinta dan kasihan adalah dua perkara berbeza
sila hadam dan fikirkannya
 'saya' itu tetap sama dulu dan selamanya
tapi hati 'saya' sekarang bukan kamu pemiliknya
maka semua itu tak akan bawa sebarang makna
 
wahai kamu dan saya .
mungkin kalian patut pertimbangkannya
dunia kamu dan saya berbeza dan tak kan sama.
sudah-sudah lah hati kamu tak perlu lagi saya jaga
kerana saya dah muak dan penat dengan semuanya
 
cuma doa dan harapan saya
semoga kamu tahu yang kasihan saya itu bukan CINTA 
 
 
 mode : # cermin yang retak tak kan sama macam sebelumnya

14 comments:

Liyaa Mf said...

Kasihan itu bukan Cinta. Tapi kasihan mungkin boleh bertukar jadi Cinta. Mungkin. Bergantung Situasi :) Usah sedih2. Chill! :D

Nyue said...

yup kasihan bkn cinta...apa2 pon jgn sedey2

mohdhazlan Dreadlock said...

tgh frust ke ni ..muahhaaha ...sbr la wahai insan yg mempunyai perasaan cinta

Cik tikah said...

jgn bercinta kalau cinta berdasarkan kasihan. hehe

Cik tikah said...

jgn bercinta kalau cinta berdasarkan kasihan. hehe

Arra Ahmad said...

cermin retak tampal plaster..:P

Unknown said...

nice.... hurmm

olen said...

wahh.. mendalam sungguh!

LydSunshine said...

Siapa yg kasihan siapa? Cik katak yg hlurkan cinta kerana kasihan atau cik katak yg diberikan cinta kerana kasihan? Apa2 pun harap byk2 bersabar.

Unknown said...

cinte tak perlu dipakse untuk kite memilikinya..cinte dalam hati akan datang dengan sendiri..for u dear, jangan menitiskan airmata untuk si dia yang hanya "kasihan" padamu..keluarkan airmata hanya untuk si dia yang tulus ikhlas mencintaimu..

p/s : sabar key kakak..

afzalsukasuki said...

sekarang ni cinta2 bagai hehehe :D tenangla jiwa :)

naiemah_ramli said...

erkkk.....kamu..bersabar la ye..^__^

Diari Si Froggie said...

Ini lah akan terjadi jika perasaan tidak dapat menyimpan lagi lukanya :) sabar asma ^^

Zyra Roxx said...

syonoknye puisi/sajak/pantun di atas ^^

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS