Pages

Showing posts with label berita kosmo. Show all posts
Showing posts with label berita kosmo. Show all posts

wahhh Siti Nordiana - Nana pon dah tukar imej...

Monday, September 19, 2011

imej baru siti nordiana -NANA

satu je saya buleh cakap..
nana comel lah bertudung,,
it's much-much-much better dari seksi meksi tau..
harap-harap imej bertudung ni berkekalan lah ye..


sumber : KOSMO! Online

eh telur ayam pon ada yang tiruan???

Thursday, April 7, 2011

wohhhooo.. zaman sekarang yang serba moden dan maju ni..
 korang jangan hengat cd je ada yang pirate..
la ni.. telur ayam pon ada yang tiruan hokkkaaayyy..
serius terkejut mak.. nyah.~!


tak percaya bacalah berita ni kat KOSMO

telur ayam tiruan ni dikatakan mirip sejibik sejibun dengan fizikal telur ayam..
eh dah nama barang tiruan..
copy pasta mesti secukup rasa kan..
kalo tak orang tak kata telur ayam tiruan tu telur ayam kan??

telur palsu ni katanya boleh memudaratkan kesihatan..
lagipon telur tiruan ni diperbuat daripada bahan kimia..
cuma katanya.. lebih besar dari telur ayam original..
ishkk tak leh bayang kome..
sebab telur kan ada banyak gred.
besar mana tu tak tau lah.. 32 B ke 36 B ke..
atau mungkin sebesar telur dinasor??

lepas tu katanya kalo telur tiruan ni..
bila dipecahkan.. dia tak berbau.. dan tak depusat telur, berkilat dan kasar..
ishkk.. camne tu eh?? 
then kata pengerusi CAP( persatuan pengguna pulau pinang) lagi
kulit telur tiruan ni di buat dari lilin parafin, serbuk gypsium dan komponen lain lah..
cerita panjang pon.. saya tak paham menda sangat bab kimia-kimia ni..
cuma yang sangat kompem 100%
semua bahan kimia ni boleh menjejaskan kesihatan si pemakan telur tiruan..
ishkkk ngeri plak kan..~


yang penting.. korang-korang termasuk saya sendiri berhati-hati lah eh..
kalo rasa nak lebih kompidem ketulenan telur ni..
senang je.. korang amik telur yang original dan fresh kuar dari buntut sang ayam..
hah..~! yang ni kompem.. 
tak de bahan tiruan atau bahan kimia..
ngeeeheeee
^___________^

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS