Pages

Showing posts with label kepercayaan. Show all posts
Showing posts with label kepercayaan. Show all posts

jom raba payudara untuk elak gangguan hantu

Monday, October 31, 2011

who0ot-who0ot
korang percaya tak
dengan pegang breast ia boleh elak dari gangguan hantu???
bunyi macam badut je kan..
but this is what exactly happen kat yunnan, china
phewwwwww...
tak pasal-pasal kan dapat pegang breast free =.="


al-kisah nya..
dekat yunnan, china.. ada breast touching festival yg dikenali sebagai monai jie
festival ni berlangsung pada 14,15 dan 16 hb pada bulan hantu
pada tarikh ni.. yang single mingle akan mengikuti festival monai jie ni
so makanya pada tarikh ni lah
para lelaki yang single dibenarkan untuk pegang breast wanita yg single
so inilah caranya untuk bebas dari ganguan hantu

fuhhhh... dasat kan??
btw.. kebudayaan ni wujud since Dinasti Sui
sebab time ni ramai dari kaum Yi mati tewas dalam berperang
makanya festival ini untuk
menenangkan para arwah tersebut


selain tu kan mengikut ahli spiritual setempat,
katanya pada bulan hantu ni
arwah-arwah tak buleh beristerirehat dengan syok nya
sebab mereka belum menyentuh seorang wanita sebelum ni
so arwah ni nak kan 10 gadis suci yg belum tersentuh
untuk temankan diaorang di dunia kematian
makanya ni lah caranya untuk elak dari kena ganggu

amacam??
gamaknya lah
kalo lah festival ni berlangsung kat malaysia
gamaknya bukan banyak lah lelaki bujang keluar kan??
yang tak bujang pon ngaku bujang gamaknya..
betul tak???


source - HERE

wordless wednesday # 2

Wednesday, September 14, 2011


notakukukaki : betol tak??? nak bina kepercayaan punya lah susah.. tapi untuk hilang kepercayaan tu.. ibarat sekali kelip mata je.. punya lah senang..~






 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS